Overtuigen door framing
Elke doelgroep z’n eigen schilderij
Houd je van ongerepte natuur? Dan zal een schilderij van een groot fabriekscomplex in een prachtig natuurgebied je niet in bekoring brengen. Wordt een stukje natuurschoon uit dit schilderij uitvergroot, ingelijst en jou aangeboden? Grote kans dat je er ‘ja’ tegen zegt.
Dat wat in een frame wordt geplaatst, bepaalt of je ergens warm of koud van wordt. Zo is het ook met het presenteren van een boodschap.
Waarom framing hot is
Framing is hot. En niet omdat het nu opeens werkt. Dat heeft het altijd al gedaan. Maar omdat steeds meer mensen zich ervan bewust worden dát en hoe het werkt. En er ook doelbewust mee aan de slag willen gaan.
Kopvoddentax, roeptoeter, villasubsidie: het zijn allemaal woorden die bedacht zijn om te framen. De woorden roepen negatieve innerlijke beelden op en beïnvloeden daarmee het publiek.
Positief framen
Dat geldt ook voor positief framen in de vorm van beelden van prachtige natuur, mooie mannen, sexy vrouwen en rijkdom. Zij worden ingezet om producten die er op zich niets mee te maken hebben, aantrekkelijk te maken om te kopen.
Als ingelijste schilderijen worden ideaal-, of juist horrorbeelden en emotie gepresenteerd aan de juiste doelgroep. Met als doel beïnvloeden en overtuigen. Tijdens de training ‘Spreken in het openbaar voor gevorderden’ leer je de techniek van het framen van a tot z.
Waarin onderscheidt de training zich?
Het trainingsprogramma is onderscheidend. Omdat er veel aandacht is voor framen uit de losse pols en zonder voorbereiding. Er komt geen tekstschrijver aan te pas. Je leert vertrouwen op je eigen mogelijkheden om aan het denken voorbij te gaan, zodat de juiste woorden als vanzelf in je opkomen.
Je leert te opereren op het visuele niveau van je toehoorders. En schildert met woorden, lichaamstaal, mimiek en ritme, volume en klank van jouw stem volmaakte beelden op het innerlijke schildersdoek van je publiek.
Indrukwekkend resultaat
Het resultaat is dat je grote stappen maakt. Zelfs de meest doorgewinterde sprekers zijn na afloop van de training onder de indruk van de ontwikkeling die ze in twee dagen doormaken.